advert 1
advert 2
advert 3

Ostatnie komentarze

RSS
Jasełka Ia

20 grudnia 2010 roku w auli Jasełka wystawiała klasa Ia. Byli i Trzej Królowie, i Herod, i Maryja z Józefem. Nawet Gwiazda Betlejemska...Ale wszystko jakieś... inne...
Do tradycji można mieć różny stosunek. Pierwszaki nabrały doń dystansu. Czy bowiem wszystko musi być po staremu, zawsze tak samo?
Co Wy myślicie?
W komentarzach się zagotowało... Warto poczytać, napisać...


 

Komentarze  

 
-1 # pytaniel. 2010-12-20 23:15
czy to był pomysł klasy Ia czy gotowiec? przygotowali sie to było widac ale czy sami układali teksty czy już one były. a co do tradycji to było ok.inne podjscie też jest dobre
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-3 # ?ktos 2010-12-21 01:55
Przedstawienie było nawet dobre, ale czy w jasełkach jest miejsce na np. "dopalacze"?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # okjeciam29 2010-12-21 06:44
mnie się strasznie podobało! Wreszcie jakiś pomysł a nie wszystko sztywne! Brawo
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-2 # xp21 2010-12-21 16:18
Tak, jesli chodzi o wiare, to wszystko musi byc po staremu, bo tu sie nic nie zmienia i to jest jej najwiekszy plus. To nie jest dziedzina, w ktorej jakies nagle odkrycie czy nowa teoria moglaby cokolwiek zmienic. Uwazam, ze takie jaselka, podobnie zreszta jak to cale koledowanie jest profanacja i obraza mnie, jako katolika. Przykro mi, ze szkola, do ktorej chodze pochwala takie zachowania. Moim zdaniem, jest to niedopuszczalne i nie zamierzam brac w tym udzialu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # ahaSekularyzator 2011-01-02 15:17
Ojej, aha, a więc nie bierz, ktoś Cię zmusza ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-2 # OjacieSekularyzator 2011-01-04 23:16
Cytuję p21:
Tak, jesli chodzi o wiare, to wszystko musi byc po staremu, bo tu sie nic nie zmienia i to jest jej najwiekszy plus. To nie jest dziedzina, w ktorej jakies nagle odkrycie czy nowa teoria moglaby cokolwiek zmienic. Uwazam, ze takie jaselka, podobnie zreszta jak to cale koledowanie jest profanacja i obraza mnie, jako katolika. Przykro mi, ze szkola, do ktorej chodze pochwala takie zachowania. Moim zdaniem, jest to niedopuszczalne i nie zamierzam brac w tym udzialu.


- jeśli po staremu to nie sądzę żeby to obrażało Peruna, czy innego rodzimego boga
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # pytanie na pytanierms 2010-12-21 17:51
a czy to ważne?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-2 # Skandal nad skandale part 1Bboy 2010-12-21 18:59
Jest rzeczą oczywistą, że dziś, by przykuć czyjąś uwagę należy go zaszokować, Czy jednak artysta ma prawo szokować poprzez swobodne igranie sobie ze sferą sacrum? Poprzez obrażanie uczuć religijnych innych osób?
Wiem, że na sali znajdowało się grono osób, które w pewnej chwili chciało ją opuścić (ja również do tej grupy należę i w sumie nie wiem, dlaczego tego zrobiłem).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Skandal nad skandale part 2Bboy 2010-12-21 19:00
Wszyscy bowiem z łatwością wskażą fragmenty przedstawienia, które były po prostu obrazoburcze, a mam tu na myśli chociażby użyty przez artystów podkład muzyczny, budzący skojarzenia daleko odbiegające od prawdy o narodzeniu Chrystusa.
Pamiętamy doskonale głośną aferę z panią Nieznalską, chyba czegoś nas nauczyła. Mam nadzieję, że w przypadku tejże afery artyści zrozumieją swój błąd i nigdy już go nie powtórzą.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-3 # fanatyzmwidz 2010-12-21 21:04
Niektórym nauczycielom cisnęło się chyba na usta "gdzie jest krzyż?!" gdy to oglądali
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-4 # 3BDzgaj 2010-12-21 21:59
Warto też powiedzieć, że na przedstawieniu został wykorzystany element, który opatentowała obecna 3b przy wystawianiu scenki z mitami - chodzi tu o wyjście zza kotary i zaskoczenie publiczności. Ciekawe co na to koledzy z grupy, ale osobiście mam mieszane uczucia co do wyżej wymienionego przypadku.. Mogliście się nie pokazywać przed występem, bo z kilometra było widać, że ktoś tam jest..
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-3 # 3B - IIDzgaj 2010-12-21 22:01
Także jak bierzecie pomysły to starajcie się je wykonać w 100% idealnie, żeby Was też zapamiętano tak jak nas;-) z jednej strony dobrze bo zaskoczenie, z drugiej pomysł ściągnięty, co jest minusem ( lepiej wymyślić i pokazać coś swojego, niż opierać się na czyiś ideach). Chociaż z kogo brać przykład, jak nie ze zwycięzców, "mistrzów" lekcji na scenie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # odp.: 2010-12-21 22:38
tekst nasz, pomysł nasz. trochę dystansu, ale z umiarem :-)
staraliśmy wykonać zadanie nam powierzone i myślę, że podołaliśmy.
oczywiście nie wszystkim musi się podobać, ale to właśnie była nasza interpretacja - jasełka XXI wieku.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # do 3B1.2.3 2010-12-21 22:54
Czy to możliwe, że 1a "ściągnęła" pomysł od klasy dwa lata starszej?
Przecież oni byli wtedy w gimnazjum.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # fanatyzm czy konserwatywne podejście do sprawy?mademoiselle 2010-12-21 23:14
powierzmy zatem zrobienie jasełek klasie 3a i osobie ktora tak bardzo oburzona jest wystepem klasy 1a. uwazam ze praca ktora zostala im powierzona zostala wykonana solidnie(warto tu tez dodac ze pod nadzorem naszego katechety) i nie miala na celu obrazanie nikogo a tym bardziej PROFANACJI czegokolwiek.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-3 # 3BDzgaj 2010-12-22 13:23
Oczywiście, że jest to możliwe. Znasz coś takiego jak www.youtube.com? :-) poza tym mógł to przekazać jakiś nauczyciel(oczy wiście słowa pochwały należą się też nauczycielowi, który przygotowywał nas w jakiś sposób do występu i po części kotara to też pomysł chyba wiecie kogo;-) ). Do kolegi Bboy - spokojnie chłopie, nie warto się kłócić:-) każdy ma swoją interpretacje i nigdy nikomu się nie dogodzi, choćbyś stanął na głowie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Właśnie... "gdzie jest krzyż?"Jake 1 2010-12-22 14:38
Może porównanie afery z naszymi jasełkami, do afery z krzyżem byłoby trochę na wyrost, ponieważ wtedy po jednej stronie stała władza i katolicy, a po drugiej - katolicy i... no właśnie, grupa osób, która chciała zaistnieć, chciała, by o nich mówiono, część z nich robiła sobie, za przeproszeniem, jajca. My władzą ani megapobożnymi katolikami nie jesteśmy. Mówię tu o całej klasie, ja sam uważam się za katolika, którego poglądy się nie zmieniają od paru lat, a cotygodniowe chodzenie do kościoła to dobrowolny wybór.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # reJake 2 2010-12-22 14:39
Mam nawet kolegę - ateistę, którego znam parę lat i mimo swojej wiedzy, inteligencji, którymi popierał swoje poglądy nie zachwiał mojej wiary. Więc osoba, która stworzyła, wykreowała Apel Jasełkowy i osoby, które się pod nim podpisały nie poniosą konsekwencji obejrzenia jasełek. Inni natomiast siedząc na sali, nie śmiali się (jeśli w ogóle się śmiali) z historii narodzin Jezusa lecz z tego co przedstawiła klasa 1a, a to, przepraszam, odbiegało od niej znacznie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Re 2Jake 3 2010-12-22 14:40
. I parę uściśleń. 1a raczej jest "pierwsza" i nie wie o aferze z jakąś tam p. Nieznalską. No przynajmniej ja jeśli to było coś co dotarło do pniewskiego gimnazjum. I element z kotarą. "Jest kotara, to można się za nią schować, hello?" powiedziałaby moja koleżanka. Miało to imitować profesjonalny teatr, a o występach 3b nie wiedzieliśmy. W ilu szkołach to stosowano i co? Pewnie też plagiat? Pomysł to schować się w beczce na wodę, czy szafce ~0.7m x 0.6m.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Re 3Jake 4 2010-12-22 14:42
... na dodatek głębokiej na niecały metr. Miejsce na dopalacze jest owszem, popularny rodzaj tworzenia komizmu to mówienie o tym o czym słyszeli wszyscy, tzw. parodia. Pokazane było właśnie coś z afery o dopalaczach, coś z 300 (kupcem, panie), czy bardziej lokalne "- co, - jajco 1:0". Podkład muzyczny o którym pisze Bboy to piosenka w nieznanym nam języku, mogą tam śpiewać o szczęściu, miłości itp. a my wzięliśmy ją tylko dlatego, że była faj na i popularna. Polacy wpadli na pomysł, żeby napisać tekst jaki się u nas słyszy i wyszły słowa bez sensu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Re 4Jake 5 2010-12-22 14:44
Zróbcie to po swojemu, bez wywoływania afery, a większość ludzi i tak przyjdzie by opuścić 20 minut jakiejś lekcji i posiedzieć. My sprawiliśmy, że zaczęli o czymś mówić, ludzie, którzy się do nas nie odzywali opiniują nasze jasełka.
Ostrzegaliśmy o treści jasełek w piosence je rozpoczynającej , której tekst sam napisałem po zobaczeniu scenariusza, który napisały moje koleżanki (wszystko handmade jakby ktoś wątpił).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Re 5Jake 6 last 2010-12-22 14:46
Wolność słowa działa w obie strony.
Wolny tybet? To nie jest hasło do wykrzykiwania i pisania na transparentach. Jeśli chcecie coś zdziałać i okazać waszą "dorosłość" to chociaż poszukajcie jakiejś akcji wspierającym może nie nawet Tybet, ale przynajmniej głodujące dzieci w Afryce albo włączcie się w te, które organizuje szkoła.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # PointaCpt Price 2010-12-22 15:47
Hmm.. widząc te głosy oburzenia zastanawiam się, czy ci którzy tak bojkotują jasełka oglądali je w skupieniu do końca? A może byli tak oburzeni, że nie byli w stanie skupić się na dalszej części spektaklu? Otóż na końcu wyraźnie zostało powiedziane, iż lepiej nie eksperymentować z takimi rzeczami i nie wyłamywać się z tradycyjnych kanonów przedstawiania Narodzenia Jezusa. Cóż, trudno o łatwiejszy do interpretacji morał. Ale cóż, widocznie fanatyzm blokuje wasz obiektywizm. PS. Nie było krzyża, zauważyliście? Straszne...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # drodzy obrońcy wiarywurka 2010-12-22 16:17
Jest mi bardzo przykro, iż udział w wyborach samorządowych nie przyniósł sukcesu jednemu z naszych kolegów, którego kariera polityczna ograniczyła się już wyłącznie do działań wewnątrz naszej szkoły. Chciałabym nadmienić, że osoby niewierzące mogą być oburzone faktem, iż w PUBLICZNEJ szkole wystawiane są jasełka i różne inne akcje promujące religię wiadomo jaką. Pozdrawiam :*
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # hfjhbsdkjgbsjk 2010-12-22 16:22
jeśli się wam ta szkoła nie podoba i chcielibyście bardziej religijną istnieje w PNiewach Liceum Sióstr Urszulanek która takich wielkich katolików jak wy z chęcią by przyjęli
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # no popatrzobserwator 2010-12-22 16:44
wiele dyskusji "katolików" wynika tutaj tylko z nieuwagi. byliście tak OBURZENI, że nie raczyliście nawet obejrzeć spektaklu do końca, by usłyszeć morał..który tak naprawdę tłumaczy wszystko. bycie mocnym w gębie to nie sztuka, trzeba też umieć słuchać.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # ...sadlawyer 2010-12-22 16:57
Zaskoczyło mnie to, że pełnoletni ludzie nie mają dystansu do świata, może i samych siebie. Jeśli kabarecik, bo tak określę ten występ, z okazji nadchodzących świąt zbulwersował ich i dogłębnie zranił, to nie wiem jak oni poradzą sobie w życiu, gdzie na każdym kroku można spotkać nieprzychylne postawy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # ciąg dalszysadlawyer 2010-12-22 17:02
Dziękuje tym, którzy tak samo jak my świetnie bawili się podczas naszego małego przedstawienia, bo właśnie o miłą zabawę nam chodziło. Żyjemy w świeckim państwie i ci, którzy naprawdę chcą przeżyć coś duchowego mogą to robić np. w kościele, czy w swoim domu.
Tymczasem w naszej szkolę mogliście być świadkiem, jasełek w konwencji krzywego zwierciadła. Przez życie trzeba iść z uśmiechem na ustach.
Prawie bym zapomniał... Zdrowych, wesołych :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # gwiazdkimmmmoonnsteeerrrkillllll 2010-12-24 13:11
czy one Was też tak wkurzają?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # wolność słowammmmoonnsteeerrrkillllll 2010-12-24 13:16
A jeżeli idzie o wolność słowa i dystans do samego siebie poruszony w tym temacie, to czy tylko mnie frustruje ograniczanie komentarzy na tej stronie i przepuszczanie ich przez cenzurę? Przecież właśnie to zniechęca i ogranicza chęć wyrażenia własnego zdania.
I czy strona jest integralną częścią naszego liceum, czy własnością intelektualną właścicieli serwera hostującego i admina/ów?
Moim zdaniem to jest właśnie problem, brak miejsca gdzie każdy by chciał, a nie może z jak podejrzewam dość subiektywnych niestety powodów.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # cdmmmmoonnsteeerrrkillllll 2010-12-24 13:19
Po co za każdym razem podawać swój zmyślony adres mailowy i wpatrywać się w powiewającą flagę, aby odczytać ukryte na niej litery? Parafrazując koleżankę koleżanki niżej "coś nie hallo!"
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # co to miało bycliki.kik 2010-12-25 15:06
te jasełka-je- jezeli tak mozna nazwac to wydurnianie sie osób z klasy 1a - w niczym nie przypominaly przedstawienia mowiacego o przyjsciu Jezusa... to była kompletna zenada...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # A macie jakieś nagranie?Teksanczyk 2010-12-26 02:32
Albo chociaż scenariusz, który może stać się dla mnie namiastką tego przedstawienia? Chętnie bym to obejrzał... Zostałem zaintrygowany ;-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # OK.... 2010-12-26 20:27
Przypominam wszystkim, że żyjemy w świeckim państwie, a nie katolickim.
Jasełka, moim zdaniem, były ok.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+9 # .Z... 2010-12-27 15:08
Mnie ucieszył fakt, że przy okazji sporu o jasełka, uczniowie deklarują się i nie boją się przyznać do swojej religii. Pozytywnie mnie to zaskoczyło , bo coraz częściej słychać tylko tych co śmieją się z wierzących.
Trzeba przyznać, że uczniowie 1a są bardzo pomysłowi i śmieszni . Mam jednak mieszane uczucia co do tego występu.
Wiem tylko,że każdy ma tu własne zdanie i mam wrażenie , że chyba w tej sprawie nie dojdziemy do konsensusu. "Żyjemy w wolnym kraju" i to jest właśnie ta wolność słowa - każdy może komentować jak chce.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # No właśnie...lik-lib 2011-01-05 20:27
Where's the cross?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 

Dodaj komentarz

Redakcja lo.pniewy.net chce utrzymywać komentarze na minimalnym poziomie, który sobie założyła, dlatego wprowadziliśmy pewne zasady komentowania.
1. Komentarze do wpisów są przez nas moderowane, więc nie pojawiają się automatycznie po wysłaniu. Ma to na celu wyeliminowanie spamu oraz opinii zawierających niecenzuralne treści, obrażających redakcję i innych czytelników serwisu.
2. Wszystkie komentarze sprawdzane są przez filtr antyspamowy, zwłaszcza, jeśli w ich treści znajdują się linki oraz słowa zakazane. Filtr ten może zatrzymać Twój komentarz w celu moderacji. Jeśli komentarz będzie typowym spamem, nie zostanie opublikowany.
3. W celu dodania komentarza użytkownik musi podać swój nick i adres e-mail. Adresy e-mail dostępne są do wglądu tylko i wyłącznie administratorowi i właścicielowi strony. Ich dostęp jest chroniony zarówno przed innymi użytkownikami jak i robotami indeksującymi wyszukiwarek internetowych. Adresy te nie są również publikowane na żadnej stronie tego serwisu.
4. Adres e-mail powinien być poprawny i funkcjonalny, aby umożliwić kontakt administratorowi serwisu z jego autorem.
5. Właścicielem praw autorskich komentarza jest jego autor, który tym samym przyznaje prawo do jego publikacji przez stronę lo.pniewy.net.
6. Pod postami komentujemy tylko ich treść merytoryczną. Jeśli zauważycie błąd językowy na stronie lub w jej działaniu, zgłaszajcie ten fakt na adres administrator@lo.pniewy.net. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Można też wypełnić formularz Kontakt.
7. Administratorzy serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za treści publikowane przez czytelników przez system komentarzy - za treści te odpowiada tylko i wyłącznie autor komentarza.
8. Osoby zarejestrowane na stronie lo.pniewy.net nie mają konieczności wpisywania kodu antyspamowego oraz nie widzą tego regulaminu. Uzyskują tez dodatkowe możliwości.


Kod antysapmowy
Odśwież